Hankkeet
Tulevaisuuden oppiminen ja osaaminen (TULOS) -akatemiaohjelman varsinaisessa haussa rahoitetut hankkeet, rahoituskausi 2014 - 2017, kokonaisrahoitus 10 milj. euroa
Oppiminen tuottavissa yhteiskunnallisissa liikkeissä
- Yrjö Engeström, Helsingin yliopisto
Fyysisesti aktivoivien peliympäristöjen tehokkuuss oppimisessa: pelejä tekemällä oppiminen vs. pelaamalla oppiminen
- Kristian Kiili, Tampereen teknillinen yliopisto
Tulevaisuuden matemaattisen ajattelun kultivointi
- Erno Lehtinen, Turun yliopisto
Internet ja oppimisvaikeudet: monitieteinen perspektiivi tiedon hankkimiseen uudessa mediassa
- Paavo Leppänen, Jyväskylän yliopisto
Opettajaksi 21-vuosisadan oppivassa yhteiskunnassa: opettajankoulutuksen ajattelu- ja työtavat
- Kati Mäkitalo-Siegl, Itä-Suomen yliopisto
- Päivi Häkkinen, Jyväskylän yliopisto
- Sanna Järvelä, Oulun yliopisto
"Say it again, kid!" - peli ja puheteknologia lasten vieraan kielen oppimisessa
- Risto Näätänen, Helsingin yliopisto
- Mikko Kurimo, Aalto yliopisto
Teknologia-avusteinen ympäristö kaikkien lukemaan oppijoiden tukena
- Ulla Richardson, Jyväskylän yliopisto
- Juha-Matti Latvala, Niilo Mäki Instituutti
Tulevaisuuden oppimistaidot: Pitkittäistutkimus kansainvälisessä kontekstissa
- Katariina Salmela-Aro, Jyväskylän yliopisto
Laadunvarmistuksen ja arvioinnin poikkikansalliset dynamiikat Brasiliassa, Kiinassa ja Venäjällä
- Jaakko-Pekka Kauko, Helsingin yliopisto
- Risto Rinne, Turun yliopisto
- Martti Takala, Tampereen yliopisto
Fyysisen aktiivisuuden ja kunnon vaikutukset oppimisen kognitiivisiin edellytyksiin
- Tuija Tammelin, LIKES-tutkimuskeskus
- Heikki Kainulainen, Jyväskylän yliopisto
- Tiina Parviainen, Jyväskylän yliopisto
Luonnontieteiden oppimisympäristöt tulevaisuuden koulussa: digitaaliset työvälineet motivaation luomisen sekä tiedon ja toiminnan säätelyn ohjauksen apuna
- Marja Vauras, Turun yliopisto
Työsuojelurahaston rahoittamat hankkeet, rahoituskausi 1.8.2014 - 31.12.2016
Toimijuutta edistävään työssä oppimiseen (ALW-21) - Prosessit, kriittiset edellytykset ja tulokset
- Anneli Eteläpelto, Jyväskylän yliopisto
Tulkitsevan työtavan oppiminen ja kehittäminen
- Mikael Wahlström, Teknologian tutkimuskeskus VTT
Yhteishankehaku Suomen Akatemia ja Chilen CONICYT, Akatemian rahoittamat suomalaiset osapuolet, rahoituskausi 2016 - 2018, kokonaisrahoitus 1 milj. euroa
STEM-oppimiseen sitouttavat käytännöt: Suomi-Chile -tutkimusyhteistyö
- Jari Lavonen, Helsingin yliopisto
KiVa Koulu -ohjelma Chilessä: Onko digitaalisella oppimisympäristöllä lisäarvoa ohjelman vaikuttavuuden kannalta?
- Christina Salmivalli, Turun yliopisto
Internetiä hyödyntävien oppimistaitojen oppiminen ja opettaminen eri tiedonaloilla alakoulussa (iFuCo)
- Marja Vauras, Turun yliopisto
- Mirjamaija Mikkilä-Erdmann, Turun yliopisto
- Eero Sormunen, Tampereen yliopisto
- Paavo Leppänen, Jyväskylän yliopisto
Opetuksen ja oppimisen analyysi käyttäen modernia puheen tunnistusta älypuhelimien avulla
- Jouni Viiri, Jyväskylän yliopisto
- Tuomas Virtanen, Tampereen teknillinen yliopisto
Partnership for International Reserach Collaboration PIRE-haku, yhteishankehaku Suomen Akatemia ja National Science Foundation (NSF), Akatemian rahoittamat suomalaiset osapuolet, rahoituskausi 2016 - 2020, kokonaisrahoitus 1 milj. euroa
Innostavan oppimisen tuunaaminen
- Katariina Salmela-Aro, Helsingin yliopisto
Arktisten kaupunkien kestävyyden mittaaminen
- Veli-Pekka Tynkkynen, Helsingin yliopisto